70% представників покоління Z звертаються до батьків по допомогу під час пошуку роботи

Більшість «зумерів» звертається до батьків, щоб ті відповідали на дзвінки HR й ходили разом з ними на співбесіди. Work.ua розповідає, чому молодь потребує підтримки родини при працевлаштуванні.

Сервіс ResumeTemplates.com провів опитування серед 1 428 американських представників покоління Z (віком від 18 до 27 років), які шукали роботу протягом останнього року. Метою дослідження було зрозуміти, наскільки «зумери» покладаються на своїх батьків під час пошуку роботи. Виявилося, що:

  • 70% «зумерів» звертаються по допомогу до батьків впродовж пошуку роботи, і лише 30% кажуть, що не просили допомоги в батьків;
  • 83% тих, хто знайшов роботу, приписують успіх батькам;
  • 25% представників покоління Z приводили своїх батьків на співбесіди;
  • 16% кажуть, що відгук на роботу за них відправляли батьки;
  • для 1 з 10 опитаних батьки писали резюме;
  • 7 із 10 «зумерів» просять батьків допомогти їм знайти роботу.

Батьки «зумерів» допомагають своїм дітям шукати роботу, створювати резюме й супровідні листи та іноді навіть надсилають замість них відгуки на вакансії.

Результати опитування свідчать, що батьки відгукувалися вакансії замість 17% «зумерів». Чому представники покоління Z зверталися до родичів за такою допомогою:

  • 46% вважають, що батьки зроблять це краще;
  • 34% не знають, як спілкуватися з менеджерами з найму;
  • 32% вважають себе невмотивованими;
  • 22% мають слабкий психічний стан здоров’я.

Серед опитаних представників покоління Z 60% кажуть, що просили батьків знайти роботу, куди «зумери» могли б надіслати своє резюме. Для пошуку роботи родичі використовували:

  • 70% — онлайн-ресурси;
  • 53% — особисті зв’язки;
  • 31% — нетворкінг;
  • 23% — ярмарки вакансій.

Також більшість (55%) представників покоління Z потребують допомоги батьків при написанні резюме. Здебільшого підтримка потрібна з вичитуванням, редагуванням тексту і навіть створенням резюме з нуля. Багато представників покоління Z кажуть, що зверталися до батьків по допомогу, бо самі не знають, як оформити чи написати резюме, були дуже зайняті або відчували сильний стрес.

Майже половина (49%) представників покоління Z звернулася по допомогу з супровідними листам до батьків.

Накінець, 36% «зумерів» просили своїх батьків допомоги в листуванні з менеджерами з найму (редагувати повідомлення, писати їх з нуля і безпосередньо спілкуватися з рекрутерами). Найчастіше покоління Z вважає, що батьки краще все зроблять. Інші відповіли, що не вміють спілкуватися електронною поштою, оформлювати повідомлення, ліниві, або відчувають психологічний тиск.

Цікаво, що матері частіше допомагали своїм дітям, ніж тата.

Приблизно кожен десятий тато або мати проходили телефонну співбесіду з кадровими агентствами замість дітей, і ще 26% «зумерів» брали батьків із собою на співбесіду.

Представники покоління Z повідомили, що доручають батькам відповідати на дзвінки від HR, бо вважають, що родичі зроблять це краще за них самих (48%). Ще 38% «зумерів» не знають, як розмовляти з менеджерами з персоналу, 33% бракує мотивації та 31% вважають, що розмови з HR негативно впливають на їхнє психічне здоров’я.

Багато представників покоління Z залучають своїх батьків до співбесіди: 26% «зумерів», які шукали роботу протягом минулого року, відповіли, що брали батьків із собою на фізичну (31%) та віртуальну (29%) зустріч з менеджерами з персоналу.

Ті представники покоління Z, які брали батьків на фізичну співбесіду повідомили, що мати або тато супроводжували їх до офісу (37%), фізично сиділи в кімнаті для опитування (26%), представляли свою дитину рекрутеру (18%). Крім того, 7% респондентів стверджує, що їхні батьки відповідали на запитання HR-а.

Батьки, які брали участь у віртуальній співбесіді, були або поза камерою (71%), або сиділи перед нею (29%). Більшість батьків, яких було видно на камеру, безпосередньо спілкувалися з рекрутером.